1:1 Digital strategi

Søndervangskolen har de seneste fem år arbejdet ud fra visionen om, at alle elever skal blive så dygtige de kan, at de får lige muligheder og adgang til teknologi – og at de stortrives.

• Læs op

Indhold

Endvidere at vores elever bliver fortrolige og sikre med IT som dagligt arbejdsværktøj, og hvor de opnår en teknologiforståelse af såvel det tekniske- (ift. hardware/software) som det dannelsesmæssige fx ift. ’netikette’, adfærd og god tone på de sociale medier.

Skolens IT-strategi tager afsæt i Aarhus Kommunes Børne- og Unge Politik om at udvikle personligt robuste, livsduelige og kreative børn og unge, der er glade og sunde, og som deltager i og inkluderer hinanden i fællesskaber. Strategien sikrer en fokuseret og prioriteret digitalisering, der gavner både den pædagogiske og administrative praksis. Digitalisering er ikke et mål i sig selv, men et middel til en understøttelse af Børn og Unges effektmål for: ”Forældresamarbejde”, ”læring & udvikling”, ”Trivsel & sundhed” og ”Rummelighed”.

Sidst opdateret: 1. oktober 2023