7.-9. klasse

I udskolingen forventer vi, at den enkelte elev har de mest basale skolefærdigheder på plads:
- Da lektionen starter til tiden – at eleven er forberedt og klar til start
- Da hver lektion forberedes og tilegnes eleverne – at den enkelte elev er aktiv og engageret i sit eget læringsudbytte

• Læs op

Indhold

Læringen I udskolingen balancerer mellem hhv. færdighedsbaseret træning og kompetencemæssig tilegnelse. Det betyder konkret, at en god portion af folkeskolens arbejde handler om at have ’kilometer i benene’ – træning, hvor eleverne gennem varierende øvelser og gentagelser forstår struktur og system, uanset om det er sprogbaseret eller matematisk orienteret. Ligeledes gælder dette den mere kompetencemæssige tilegnelse, som mere handler om at hjælpe eleverne til strategier relateret til læring – hvordan man præsenterer, øver sig, fordyber sig etc.

Udskolingen er sidste trin i raketten, inden folkeskolens prøver i 9. klasse – vi ser derfor frem mod prøverne, forbereder os til det bedst mulige resultat, samtidig med at der fokuseres og forberedes på den enkeltes elevs ungdomsuddannelse i tiden efter 9. klasser

• Be on time
    • Be prepared