Om skolen

Søndervangskolen har gennem de seneste 10 år rykket sig markant. Dette ift. karakterer, trivsel & tilfredshed, fravær - og ikke mindst at flere familier nu aktivt vælger skolen til.

Søndervangskolen er måske én af Danmarks mest spændende folkeskoler, en skole der qua sin elevsammensætning er mange der har en mening, men få der reelt kender til os.

Alt vi foretager os er til gavn for vores elever. Søndervangskolen skal være det bedste lære-/værested for såvel børn som voksne. Vi er kendetegnet ved vores høje ambitionsniveau, hvor vi stiller tydelige og klare forventninger til os selv og til andre. Vores hverdag er præget af et højt tempo med masser af livsnerve, -glæde og puls. Med høj kvalitet, -faglighed og -trivsel arbejder vi i stærke fællesskaber og opnår sammen vores mål og resultater.

De børn og voksne, der har deres hverdag på Søndervangskolen, har fået stillet noget nær optimale rammer til rådighed til at udføre deres opgave. Dette gælder fx ift. den fysiske indretning af skolen, hvor vores nyindrettede læringsmiljøer og arbejdspladser må siges at være i en liga for sig.

På Søndervangskolen er det ikke blot lærerigt, men også sjovt at gå i skole! Samtidig er det udfordrende og spændende.

Vi har fået skabt et stærkt, fagligt og innovativt læringsmiljø, hvor brede og rummelige fællesskaber er bærende, og hvor det kærligt og kontant forventes, at alle – såvel børn som voksne – bidrager med det, de hver især er bedst til og gør sig umage.